5 sie 2012

Pieczona dynia z ziołami prowansalskimi

W zeszłym roku miałam małą inwazję dyń, więc musiałam kombinować co z nich zrobić. Repertuar był dość duży. Zupa jakoś nie przypadła dzieciom do gustu, ciasto już zyskało większą popularność. Słyszałam, że pieczona dynia ma niesamowity smak, więc postanowiłam to sprawdzić. Nie rozczarowałam się, jest CUDOWNA! Delikatna, niemalże muślinowa. Sprawdza się jako dodatek do obiadu. Bardzo dobrze komponuje się z żurawiną - jedno z lepszych połączeń.


Potrzebujemy:

  • 1/4 średniej dyni,
  • sól, pieprz, zioła prowansalskie,
  • 1 łyżka oliwy z oliwek.
Dynię obieramy, kroimy w kostkę i wrzucamy do dużego woreczka foliowego. Delikatnie solimy, pieprzymy, dodajemy zioła prowansalskie (1 łyżka stołowa) oraz oliwę z oliwek. Worek zamykamy i podrzucamy nim, aby przyprawy jednolicie pokryły naszą dynię. Wysypujemy na blachę wyłożoną pergaminem i pieczemy ok 20 min w temp. 200°C. I już, gotowe! :)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz