21 cze 2012

Drobiowe zawijasy z ziołami, fetą i suszonymi pomidorami

Jakiś czas temu dostałam od mojego kochanego Taty przyprawę do bruschetty, Rzadko jej używałam, ale teraz mam dla niej świetne zastosowanie. Połączenie, jedno z lepszych jakie jadłam, czyli: feta, suszone pomidory, bazylia, szałwia... wszystko to zawinięte w pierś z kurczaka i, oczywiście, parowane :)
Do moich zawijasów podałam kuskus i sałatkę z brokułów i pomidorów z fetą i uprażonymi płatkami migdałów.


Do zrobienia drobiowych zawijasów potrzebujemy:


  • 2 pojedyncze piersi z kurczaka,
  • 4 słupeczki fety o grubości ok 0,5 cm.,
  • przypraw do bruschetty,
  • po 4 duże liście szałwii i bazylii,
  • sól, pieprz.
Do zrobienia sałatki z brokuła i pomidorów potrzebujemy:

  • 1 brokuł,
  • 2 średniej wielkości pomidory,
  • feta, wedle uznania,
  • 2-3 łyżki uprażonych płatków migdałów,
  • łyżka dobrej oliwy z oliwek.
Zaczynamy od umycia i osuszenia piersi z kurczaka. Gdy są już osuszone, musimy przekroić je wzdłuż na dwie części. Każdą z  nich układamy pomiędzy arkuszami folii i cienko rozklepujemy. Płaty piersi z kurczaka solimy, pieprzymy, posypujemy przyprawą do bruschetty, a następnie układamy na nich po jednym liściu szałwii, bazylii, dokładamy słupek fety i zawijamy. Wszystkie nasze zawijasy układamy w pojemniku do parowania. Parujemy przez ok 18-20 min. w zależności od grubości naszego zawijasa. 

W tym czasie myjemy i oczyszczamy brokuła. Kroimy go na różyczki i dokładamy do parowaru na ostatnie 8 min. parowania. 
Brokuła przekładamy do salaterki, natomiast gotowe zawijasy trzymamy w cieple, aby nie wystygły.
Do salaterki dorzucamy pomidory pokrojone w cząstki, dodajemy fetę (kruszymy tyle ile lubimy. U mnie jest to przeważnie 1/3 - 1/2 opakowania. Na wierzch sypiemy płatki migdałów i ewentualnie całość polewamy łyżką oliwy z oliwek. 














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz